Oss

Oss

tirsdag 29. juli 2014

Intervju med Sonja



Hva er det beste ved å bo i Kragerø? Hva er det beste ved å jobbe på Kragerø bibliotek?

-          Når jeg først fikk jobben her, så var det et vikariat med varighet i ett år. Det var snart 12 år siden, så noe bra må det jo være med denne byen. Jeg begynte i september og slapp unna det verste sommerrushet. Så ble det endelig bestemt at biblioteket skulle flytte, og i 2004 flyttet vi ned til Meierigården. Etter dette har vi fått et bredere og forhåpentligvis bedre tilbud! Vi prøver å følge med på det som skjer, gi folk det de spør etter. Det er en allsidig arbeidsplass, sjelden at to dager er like, du er borti alle slags folk – det er det som gjør det så bra med plassen også. Og kollegaene er supre!

Fortell om arbeidsdagen din. Hvilke arbeidsoppgaver har du?

-          Som sagt, så er det sjelden at det er to like dager på jobben. Jeg har vakt i skrankene (både i voksenavdelingen og i barne- og ungdomsavdelingen), har katalogiseringsansvar for ungdomsbøker, filmer, lydbøker, småskrifter i lokalhistorien, utstyrsdepotene, tidsskrifter… Ansvar for å sende regninger til lånere som glemmer å levere, tar imot klassebesøk, anbefaler bøker, skriver bokanbefalinger… I det store og hele – varierte arbeidsoppgaver slik at man ikke trenger å gå lei med en gang…

Hvorfor skal du ha permisjon?

-          Jeg møtte mannen min i Kragerø det første året jeg bodde her. Vi har nå giftet oss, og i oktober skal vi ha en familieforøkelse.

Hva skal barnet hete?

-          Vi har ikke bestemt oss for noe navn enda, vi vet heller ikke om det blir en jente eller en gutt.

Har du en morsom historie å fortelle fra jobben din?

-          Litt vanskelig å komme på en i farten…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar